Jelly Dream
Hye !! Miyra Mirza disini..nice to meet you dear and thanks to visit here :D.
*Biar muka tak cantik asalkan mulut tak macam longkang la beb *

Template : Aqies
Basecode : Ayien
Designer : YOUR NAME
Warna Kehidupan (T_T)
Tuesday, May 3, 2011 | 10:29 PM | 0 comments
Di suatu masa watna-warni mula bertengkar,semua menganggap dirinya yang terbaik,bermanfaat dan yang paling disukai
Hijau berkata "akulaah yang terpenting..akulah petanda khdpn dan harapan.Aku dipilih untuk mewarnai rumput,pepohon dan dedaun..tanpa aku semua haiwan akan mati.Lihatlah ke pedalaman itu akulah yang menghiasi kwsn itu."
Biru menyampuk"kamu hanya berfikir ttg bumi,pertimbangkanlah langit serta lautan.airlah yang menjadi dasar kehidupan dan awan mengambil kekuatan dari kedamaian dan ketenangan.tanpa kedamaian kamu semua tak menjadi apa2"
Kuning lak bersuara "kenapa kamu semua kelihatan benar2 serius?aku membawa tawa,kesenangan dan kehangatan bagi dnia.matahari berwarna kuning dan bintang2 berwarna kuning.begitu jugak pabila ko melihat bunga matahari ko akn sentiasa tersenyum.tanpa aku dunia tak akn kesenangan"
Oren menyusul "aku adlh warna kesihatan dan kekuatan.walopn aku jarang2 kelihatan tapi aku berharga kerana aku mengisi keperluan kehdpn manusia.aku pembawa vitamin2 pntg.aku tidak ada disetiap saat tp aku mengisi lazuar disaat fajar atau saat mthri terbenam.keindahanku begitu menakjubkan shngga xsetiap korg pn terdetik dfikiran orang"
Merah xboleh bdiam lama dan berteriak"aku adlah pemimpin!aku adlh darah2 khdpn.aku adlah bahaya dan berani! aku berani btempur demi satu kuasa!aku membawa api dalam darah.tanpa aku bumi akn kosong laksana bulan.aku adlh warna hasrat dan cinta,mawar merah dan bunga poppy"


Ungu bangkit dan berdiri setinggi2 ia mampu,ia mmg tinggi dan berbicara dengan keangkuhan "aku adlh wrna kerajaan dan kekuasaan,raja,pemimpin memilih aku sbgai petanda kekuasaan dan kebijaksanaan.tidak seorang pun menentgku.mereka mndgr dan mgikut khndkku"
Akhirnya biru gelap bersuara perlahan dr yg lainnya.namun dgn kekuatan dan niat yg sm "fikirkanlah ttg ak.aku wrna diam.kalian jrg memerhatiku.tanpaku kalian semua akn dangkal!aku mempersembahkn pemikiran dan refleksi,mthri terbenam dan kdlmn laut.kalian memerlukn aku untukkeseimbangan dan
 perbezaan,untuk doa dan ketenteraman batn"
Semua warna terus myombongkan diri.msg2 yakin akn kepentingan dirinya.perdebatan mereka mnjd smkin keras.tiba2 sinar halilintar  melints dan membutakan.guruh mnggegar,hujan mula trun.warna2 mula berkedu ketakutn.msg2 berpengang tgn mncri ketenangan.
Di tgh suara gemuruh,hujan berbicara"hai warna2 tolol.kalian btengkar antara satu sama lain.tidakkah kalian tahu kalian diciptakan untuk tujuan khusus,unik dan berbeza.berpenganglah tgn dan dekat padaku"
menurut perintah mereka pn mendekati hujan...
"mulai sekrg.setiap kali hujan.msg2 akn membusurkan diri spnjg lngt bagai busur wrna bg mmperingatkan kalian bahawa kalian semua dapat hidup bsama dlm kedamaian.pelangia adlh hrpn untuk hari esok"
Jadi stiap kali hujan trun membasahi bumi dan saat pelangi memunculkn diri di angkasa marilah kita mperingatkan diri untuk MENGHARGAI SATU SAMA LAIN.MASING2 MEMPUNYAI KELEBIHAN YANG UNIK UTK MEMBUAT PERUBAHAN DI DUNIA DAN SAAT KITA MENYEDARI PEMBERIAAN ITU,KITA BEROLEH KEKUATAN UNTUK MENCORAK MASA DEPAN...


Old things | New things